tisdag 31 augusti 2010

Det måste ha blivit...

...något fel. Jag bad om varannandags regn inte varannan timme. Underligt väder idag. Solen skiner,det blir svart, ösregn och sen sol igen och så har det hållit på. Det går tungt med bygget just nu. Jag vill göra fiiiina saker nu inte skitiga. Det börjar bli lite tröttsamt med vindpapp och isolering. Och att jobba ensam. Ibland skulle det vara bra med ett par extra händer. Om vi har riktigt flyt med barnen hinner H och jag gå ut en timme på kvällen. Men ni som bygger vet att en timmer inte ger så mycket resultat... Nu blir det istället operation städning av byggarbetsplatsen eftersom vi har kalas i helgen.

Jag lovade ett av mina dillen och idag blir det TAPETER.

Jag gillar mönstrade, inte fondvägg utan hela rummet. här kommer några som finns hemma hos oss.



Den här har vi på en liten del i köket (som kommer på bild senare) - Laura Ashley


Den här har hängt med ett tag nu (12 år) och ska bli utbytt mot någon vit medaljong tapet.

I vardagsrummet har vi den - jag tror det är Duro:s gammaldags serie.


Vi har många hallar och i den lilla hänger den här från Laura Ashley som också finns i "vitt". Den vill jag haaaa.


En Laura Ashley till - i dotterns vitrosa prinsessdröm.

Det var några av dem. Fick inte med alla. Är det någon som har bra tips på vit medaljontapet som ser gammaldags ut?

När vi drog igång med storrenovering och 6 rum skulle vara klara samtidigt, satt jag hela nätterna och letade tapeter, åkte runt på tapetfabrik och museum - jag ska ta det lite lugnare den här gången ; ) I promise. Så är det någon som vet så tipsa mig gärna... (om tapeten)

Nu har jag skrivit ungefär en vecka och det är jätteroligt med räkneverket så att jag ser att NÅN varit inne.
Kommentera gärna.

Sweet Dreams, hoppas allas barn sover hela natten.

/J

1 kommentar:

  1. Vilka fina tapeter! Tyvärr har jag inget bra tips, sov gott!

    SvaraRadera