fredag 27 augusti 2010

Växtkraft

Min humle har efter flera år nu (tre) äntligen klättrat upp på sina störar. Jag har bara gått och väntat och sett de nakna störarna i flera år men nu - äntligen. Tistlarna däremot växer E N O R M T. Dotterns holk som sitter bredvid lekstugan har knappt synts eftersom tistlarna växt sig ordentligt höga. Men nu är det borta och jag hoppas att de inte kommer tillbaka nästa år. H har gått runt och dragit upp dem med rötterna.

Hos wildlifegarden.se  finns den fina holken. Och nu har de även en ladugård och fina postlådor.


 


Filmtajm i kväll! Tar min första paus på väldigt väldigt länge. Har sett Bolibompa och annat bra ;-) Kroppen börjar tala om att det är N O G. Då är det bara att göra sig själv en tjänst och lyssna, för att bli sängliggande några år till är ingen höjdare, jag lovar...

Ta hand om er!

/J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar