tisdag 28 september 2010

Härliga höstdag!

Det var ett tag sedan (känns det som) men jag har legat på knä och skurat. Nu är i alla fall entrén färdig : ) in till mina två lokaler. När jag inte skurat har jag vänt papper många många många.......  De fina ladugårdsdörrarna har jag snickrat och "bästa grannens" duktiga fru målat åt mig. Tack snälla. Tack även till "fantastiska J":s fru som också var här och målade en dag och inte bara det jag fick massage när ryggen var helt paj. : )

Jag är snart klar med dagens tacktal, måste bara tacka några till:

Det går ju inte alltid som man tänker sig..... Hela pallen med balar rasade och mina DUKTIGA barn gick dit helt av sig själva och bar in ALLT. Jag fick även hjälp av 2-åringen att ströa gården : ) Lilla killen har kämpat hela kvällen in i det sista. Sprungit fram och tillbaka med kärran. Somnade sen i soffan. Tack snälla fina ni!
Och det sista han sa: imorgon ska jag bära mer!

Tyckte nyss vi hade sjuka barn och nu är det nog dags igen, mini har varit hängig idag, hoppas det vänder.

Njut av höst solen! Roligt att du tittade in. Veckans klokord blir nog halvårets bästa klokord tycker jag. Vad kan man inte göra med tankens kraft. Påminner mig om en bok jag läste vi var i Thailand (fast det är en annan historia) måste springa och titta vad den heter......... hittar den inte nu det blir en annan dag.

/J

2 kommentarer:

  1. Wow vad fint!!
    Skall bli kul att se i verkligheten!
    Vad duktiga knattarna är!!
    //M

    SvaraRadera
  2. Lycka till med butiken!
    Njuter av din fina blogg även om den ger mig otrolig prestationsångest...:)
    Kramar Frida

    SvaraRadera