måndag 6 september 2010

Kristallklart!

Jag älskar pressat glas - gammalt som nytt. "Godisburken" i kristall fyndande jag på loppis för 40:-. Skålen till höger är nyproduktion och den bakre "antik". I våras köpte jag ett gäng marimekkoskålar men de har inte blivit använda än. Har inte kommit på något bra att servera ur dem. Vill helst att det ska vara en förrätt så att man kan duka med dem redan från början. Jag köpte blå och vill ju så klart att maten ska se bra ut i dem - ni vet, så att färgen går ihop. Har ni något gott och snyggt att tipsa om? ;)

Nu har vi kalasat klar för den här gången. Barnen brukar alltid ha tema på kalasen och planerar allt från tårta dukning och lekar så det följer den röda tråden, undrar vem de har fått det ifrån ;)... Det kan bli lite bilder på det framöver.

Idag har jag skurat och skurat igen. Lite golv och lite vägg om vartannat för att inte blir helt ledbruten på golvet. Längtar tills det är så klar att vi kan skura ur hela lokalen och öppna.

Nä nu ska jag lägga mig och läsa senaste "Lantliv" som kom med posten och hamnade i en hög av post som jag inte hunnit kolla den senaste  veckan - det var roligt. Vi har nu varit utan TV snart en vecka. Lite konstigt. Inget slötittande eller nyheter. Hoppas den nya boxen kommer snart!!!!

Sköt om er!

/J

1 kommentar:

  1. Ja! Jag vill oxå ha ett smarrigt recept så jag kan servera något spännande ur mina marimekko-skålar;)

    SvaraRadera