söndag 31 oktober 2010

Frid och fröjd

En väl behövd paus i arbetet i dag igen : ) andra söndagen på raken. Det har varit riktigt skönt. Unnat mig sovmorgon. Varit inomhus och sorterat tvätt några timmar. Pysslat om den största prinsessan som skulle på änglakalas. Rullas hår, lacka naglar, glitter spray mm mm. Mini skulle ha lika så hon gick runt halva dagen med två pappiljotter  i håret. Tog en sväng till butiken eftersom jag inte kunde hålla mig därifrån som vanligt. Så jag och två av barnen jobbade på i en timme. Skruvade lite väggar och annat.


Så här såg det ut för några dagar sedan .
Nu är taket på plats och nästan hela är målat. Det ska nog kunna blir fler uppdateringar i veckan eftersom byggställningarna är nedtagna.
Nu ska vi äta middag. Sen ska min H och jag iväg. Jag har köpt biljetter till något han vill se. Det ska bli roligt, man måste nog räkna minst 500 dagar bakåt sen vi gjorde något tillsammans bara vi. Så i det stora hela har det varit en slappar dag, (om man jämför med vanliga dagar) härligt väder, synd bara att det blir så fruktansvärt mörkt nu, klockan är inte ens 17 och det är helt kolsvart.

Ha en mysig kväll!

/J

1 kommentar: