lördag 9 oktober 2010

Man ska inte trappa....


... ner på tempot. Har tagit det lite halvlugnt idag. Bara jobbar från 10 till fem, en lugn och bra dag, bara en av fyra barn hemma större delen av dagen, då slår det till - galet ont i halsen och feber. :( Imorgon ska det vara borta!!!! Har inte tid med det här...

Kärleksörten är det enda som blommar hos mig nu. Jag har delat och delat och .... nu har det äntligen blivit så här många. Jag har ett område till där det inte har vuxit på sig efter delningen än - en lägre variant som jag tog från min mormor och nu ska de omfamna en stensoffa jag har i blompartiet är det tänkt. Den här sommaren har trädgården blivit lite eftersatt så man får vara glad att det varit torrt och inte vuxit så mycket ogräs.


Barr : ( däremot finns det så att det räcker till flera nybyggda myrstackshöghus, färdiga att flytta in i : )

H och Jag han sätta upp väggen bakom kassan, så nu blir det lite roligt igen att bygga hyllorna och planera lite bänkyta mm. Roligt. Sen får man gå med keps så att man slipper se taket som inte är uppsatt :)

Nu ska jag ramla omkull i soffan och titta på film.

Ses i mojjon (som mini säger när hon åker till dagis)


/J

Längtar ni efter kaniner så har vi flera till salu. Gulliga. Fransk vädur. Med namn som Stampe Snövit, Simon, Signe, Sprattel, Sunami, Semlan - på S som ni ser med och utan stavfel ; )

1 kommentar:

  1. Åh, så fint med Kärleksörten!!!! Va duktig du är som har hållit på och delat dom!
    Vår Bosse kanin är då mysig och beter sig som en katt. Han springer lös på baksidan (vi har fixat så att han inte kan rymma under staketet) Han springer in och ut här. Har matskålar i köket och låda som han går på (inte bara;))
    Hoppas du blir av med dina, dom är sååå söta!
    Kram Eva

    SvaraRadera