torsdag 14 oktober 2010

Pippi!


VAAAD det har blåst idag! Helt galet. En stor plåt kom flygande i samma veva som jag klev ut genom dörren. Som tur var, drygt 10 meter bort. Den var så tung så jag kunde knappt dra den, men ändå flög den. Snö fick vi också i några minuter. Med dundrande huvud (bihålorna..) och galen blåst (korsdrag) har jag målat och målat. Nacken är nog rätt trött imorgon när man vaknar. Eftersom det var taket jag målade.

Lite kul hade jag också förstås, då jag fick packa upp dessa fina fröautomater från WILDLIFE GARDEN. En egen lada till fåglarna. Har du ingen men önskade att du hade - här är den. Eller matcha din egen lada med denna i miniformat. Jag blev precis sugen att snickra en till kaninerna. Det skulle matcha kaninhuset som jag har byggt och visat här tidigare. Har även funderat  på ett utedass i kaninformat. Dock ej att sitta på utan gömma sig i ; ) Fröautomaterna finns i butiken. Höghuset är häftigt. De har så många olika modeller att man kan göra sin alldeles egna lilla pippiby.




Nu blir det soffläge. Varm choklad skulle vara nice. Var precis ut i butiken och det blåste galet kallt.  Blev helt genomfusen.

Trevlig kväll!

Det har inte blivit något nytt veckans klokord men det är bara för att jag inte hittat något BÄTTRE. Men den som letar den finner. Det måste dock vara upplyftande...

Bye bye

/J

SVARAR PÅ FRÅGOR:
Tänk på att om ni frågar måste jag kunna nå er för att svara : )
Vi har det du efterfrågar, men ej halm. Vi har öppentider men är vi hemma så är det öppet. Maila mig på lockebygardsbutik@gmail.com så vi får kontakt och kan bestämma tid.

Måste bara fråga en sak: Hur får man bort filipinskorna i vänstra spalten. Den här bloggen handlar om "inredning" och jag får ofta dating-annonser i spalten. Eller är det för att jag skrev pippi ????? HELP!!!

3 kommentarer:

  1. Nu blev jag intresserad av kanin huset..har du någon bild? Jag har två kaniner som jag tycker lite synd om nu i vinter, och jag har inte haft tiden att bygga ( kan inte heller..tummen är inte där den ska vara riktigt..) .. =)

    Jättefina pippi hus!!!

    SvaraRadera
  2. Hej ..me.. eftersom jag inte kommer i kontakt med dig svara jag här: Titta i högerspalten på etiketter "Kaninhuset"

    /J

    SvaraRadera
  3. Vilka fina fågelmatshus!!
    kramkram
    från Lille H

    SvaraRadera