onsdag 19 januari 2011

Sprakande himmel

 Det var en helt fantastisk solnedgång i går. Himlen var alldeles orange. Snön gnistrade. Allt var helt stilla och tyst. Dagen innan gick jag ut ett ärende från butiken, också vid solnedgången. Det var helt magiskt. Snön på marken lyste orange. Det gnistrade och glimmade och var helt fantastiskt. Jag gick in för att hämta kameran, blev fördröjd ett par minuter och när jag kom ut igen var det borta. Helt mörkt, ingen orange snö, inget glitter. Så vill man ha en bra bil gäller det att vara snabb, på ett par sekunder kan det vara förbi.....

 Jag tog tillfället i akt i går då jag vis från dagen innan var lite raskare på foten när det nästan var lika vacker solnedgång.
Den gula himlen speglade sig i fönstren och skiftade i gul, orange, rosa och lila. En härlig dag med bara ett par minusgrader.

Men jag tycker fortfarande att det är synd att jag inte fick en bild av den orangea snön....den var häftig.

Den här dagen ser ut att bli lika härlig! Jag ska ut i butiken och fortsätta skruva ihop, räkna tapetvåder, konsoller och annat inför nästa inköpsrunda.

Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar