tisdag 19 april 2011

Barnspring och vårkänslor

Krokusar och snödroppar tittar fram lite överallt. Börjar planera lite för höstens plantering av lök. : ) och ser hur fint det blir nästa vår. Det ska bli roligt!

Det växer så det knakar. Liljekonvaljbladen har nästan kommit upp 10 cm. Små gröna blad börjar spricka fram på buskarna.

Igår hade vi ett dagis på besök. Ett gäng glada barn som sprang omkring och tittade. De var här för att titta på de här...

...som nu har kläckts och blivit små kycklingar. Våra lamm. Kaniner.



Och höns.


Här är tuppen " General fjäderfot". Som vi har en exakt kopia av också. Vi säljer den gärna (kopian) om någon är intresserad. Stor ståtlig och snäll. Vi har 4 tuppar och måste tyvärr välja bort den.

Kalvarna glömde vi alldeles bort eftersom de ville leka en stund i vår lekstuga också. (Bilden tagen vid annat tillfälle.)


Nu önskar jag mig ett par grader till ute. Sen ska jag sätta igång att måla. Men det ser ut att vara lite för kallt den här veckan.


Så under tiden får jag fortsätta med krattningen. Har lite stenplattor kvar som ska läggas och en del buskar som ska klippas ner ock skickas på majbrasan så jag kommer säkert inte vara sysslolös i väntan på värmen. Ska även försöka få till min, vet inte riktigt vad jag ska kalla det pergola-med-tak/uterum jag har tänkt bygga det i flera år så nu är det väl dags.

Ha det gott i vår solen! Ska nog gå ut och äta lite glass sätta mig en stund i däckstolen och sen skruva ihop några fler och packa upp dagens sändningen av varor! : )

/J

Igår klev 2-åringen utanför dörren och sa " Mamma, nu är det sommar - men vart är jordgubbarna och smultronen".... : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar